varislerim var ne yapmalıyım

Varislerim Var Ne Yapmalıyım?

Öncelikle unutulmaması gereken husus varis tedavisi olan bir rahatsızlıktır. Varislerim var ne yapmalıyım, nasıl kurutulacağım diye umutsuzluğa kapılıp herhangi bir çözümünün olmadığı düşüncesi yanlış bir düşüncedir ve lütfen bu düşünceden uzaklaşınız.

İlk olarak  yapmanız gereken varis tedavisi konusunda tecrübeli bir kalp ve damar cerrahisi uzmanını araştırıp randevu almanız olacaktır. Kalp ve damar cerrahisi uzmanı sizden şikayet ve yakınmalarınızla ilgili bilgileri alacaktır. Varislerinizle ilgili şikayet ve yakınmalarınız not edildikten sonra fizik muayeneniz gerçekleştirilip bacaklarınızın görüntüsü, oluşturduğu ödem, diğer olası rahatsızlıklar vs. değerlendirilecektir. Bacaklarınızda ki şikayetler varisten, varisle birlikte başka bir rahatsızlıktan veya varis harici bir rahatsızlıktan kaynaklanabilir.

Örneğin varislerinizin yanında nörolojik (bel fıtığı, siyatik, nöropati vs.), Ortopedik (kas ile ilgili sorunlar, kalça diz eklemi hastalıkları vs.) Romatolojik ( romatoit artrit, artritler, vaskülitler vs.) Endokrin (hipotroidi vs.) Nefrolojik ( nefrotik sendrom,renal yetmezlik vs.) sorunlarınız hekiminiz tarafından değerlendirilmeli ve ilgili bölümlerle işbirliği içerisinde tedaviniz yapılmalıdır. Bu sebeple varisleriniz; klinisyen olan, bu konuda gereken eğitimi almış olan kalp ve damar cerrahisi uzmanları tarafından tedavi edilebilir. Muayene sonrasında mutlaka hekiminiz tarafından ayakta renkli doppler ultrasonografiniz yapılmalı ve damar haritanız çıkarılarak sorunlu damarlarınız tespit edilmelidir. Çapları, kaçak yerleri, miktarları kaydedilmelidir. Burada önemli olan husus tedavinizi gerçekleştirecek hekim tarafından renkli doppler ultrasonografinizin yapılmasıdır.

“Unutmayın başkasının ipiyle kuyuya inilmez.”

Sorunlu damarlarınız tespit edilip ölçümleriniz yapıldıktan sonra by-pass damarlarınızı koruyucu, size (damarlarınıza) uygun en iyi yöntem veya yöntemler belirlenerek tedavi planlamanız yapılmalıdır. Kozmetik tedaviler (transdermal lazer, transdermal radyofrekens, köpük varis tedavisi, skleroterapi vs. gibi) gerçek sorunu düzeltmediği için şikayet ve yakınmalarınız geçmeyecektir. Sadece kozmetik bir tedavi planlaması kozmetik varis tedavisinde de başarısız olunmasına neden olacaktır. Önce varisleri yaratan neden ortadan kaldırılmalı akabinde kozmetik varisleriniz tedavi edilmelidir.

Varis sadece kozmetik bir rahatsızlık değildir. Görünen bir varisiniz var ise onu yaratan bir nedende mutlaka vardır. Nedeni ortadan kaldırmadan sonucu düzeltmek mümkün değildir. Varis tedavisi sabır isteyen bir tedavidir ve hekiminiz elbette en kısa sürede tedavinizi bitirmek isteyecektir. Hekiminize güvenmeniz ve önerilerini dinlemeniz gerekmektedir. Biraz zaman alsa da sonuç yüzünüzün tebessüm etmesine neden olacaktır.