Kılcal Varis Tedavisi

Kılcal varis tedavisi nedir? Kılcal damarlar vücudunuzun birçok yerinde görülebilen 1 mm den daha az çaptaki, ciltteki yüzeyden daha kabarık olmadıkları için elle hissedilemeyen mavi, yeşil veya kırmızı çizgisel renk değişiklikleri olarak görülebilen ince damarlardır. Kılcal varis, bacak veya vücudun birçok yerinde görülebilen küçük, hasarlı damarlardır. Bölgesel olarak örümcek ağına benzer yaygın çizgisel oluşumlar şeklindedirler. Bacakta kılcal damar çatlaması neden olur? Bacakta kılcal damar çatlaması bir varis örneğidir. Görünen kılcal damarlar varis hastalığının ilk habercisi olabilirler. Kılcal varis belirtileri nelerdir? Varisli damarlar nasıl teşhis edilir? Varisli damarlar cildinizin yüzeyine yakındır ve görülmesi kolaydır. Yüzeysel kılcal varisler doktor muayenesi ile rahatlıkla tespit edilebilmektedir.

Kılcal Varis Tedavisi

Peki bu kılcal damarlar birer varis midir?

Evet, kılcal damarlar da birer varistir. Kılcal damarlar varislerin en erken bulgusudur ve bazen iç varislerin tek bulgusu olabilmektedir. Kılcal damarların daha ciddi damarsal problemlerin ilk habercisi olduğu unutulmamalıdır.

Kılcal varislerin tedavisi ise sanıldığı kadar basit değildir. Kılcal varisler sadece görsel veya estetik bir rahatsızlık gibi ele alınırsa, yapılacak tüm müdahaleler hayal kırıklığı ile sonlanacaktır. Genellikle hastalarımızın beklentisi basit bir köpük tedavisi , cilt lazeri veya radyofrekansla geçmesidir. İşte bu noktada hatalar silsilesi başlamaktadır. Kılcal varisleri yaratan neden araştırılıp tedavisi yapılmadan sadece görüntüyü düzeltmeye çalışarak ( köpük tedavisi ,cilt lazeri veya radyofrekansla ) sonuç elde edilemeyecek, hatta tedavinin başlangıcındakinden çok daha kötü bir görüntü ortaya çıkacaktır. Yapılan bu hatalı tedavinin sonuçlarını düzeltmek çok daha zor , uzun ve daha maliyetli olacaktır.

Kılcal varisleriniz var ise ne yapılmalı?

Kılcal varis tedavisi ve teşhisi yapılırken unutulmamalıdır ki sebebi ortadan kaldırmadan sonucu düzeltmek mümkün değildir. İlk olarak bir kalp damar cerrahı tarafından muayene edilmeniz gerekir. Akabinde renkli doppler usg ile yedek damarlarınızda bir venöz yetmezlik ( iç varis, gizli varis, venöz  reflü.. vs) var mı yok mu tespit edilmelidir. Venöz yetmezliğiniz var ise mutlaka önce bunun tedavisi yapılmalıdır. Yok ise ayak basış bozuklukları (düz tabanlılık gibi), hormonal nedenler vs. araştırılıp tedavisi yapılmalıdır. Tüm bunlardan sonra kılcal varisler tedavi edilebilir.

Peki kılcal varislere tedavide neler yapabiliriz?

Kılcal varis tedavisi, Skleroterapi -Köpük skleroterapi :İlk ve en sık yapılan tedavi skleroterapi yada köpük skleroterapidir. Varislerin kozmetik tedavisinde altın standart olup bir takım dezavantajları da mevcuttur. Kılcal damarlar çok ince ve küçük olduğu için damar içerisine girmenin teknik zorluğu yanında ilacın damar dışına verilebilmesi yaralara sebep olabilir. Ayrıca köpük dozunun doğru ayarlanamaması yine yara oluşumuna hatta matting dediğimiz yeni damarlar oluşumuna neden olabilir. Tüm bunların yanında her kılcal damar tipine uygulanamaması da ek bir dezavantajıdır.

Kılcal varis tedavisi Transdermal Radyofrekans: Radyofrekans iğneleri ile yapılan kılcal varis tedavileri de başarılı olmakla birlikte bazı dezavantajları vardır. Öncelikle her damara uygulanamaz, damarı yakarken ciltte de yanık oluşturması nedeni ile iğne giriş yerlerinde skar oluşumuna neden olur. Yine uygulama yerlerindeki bazı damarları kapatamadığı gibi oldukça da ağrılı bir uygulamadır.

Kılcal varis teadavisi Transdermal Lazer ( Cilt lazeri): Son yıllarda teknolojinin ilerlemesi ile lazer cihazları da büyük gelişim göstermiştir. Bugün sadece 1mm lik kılcal damarları değil , 3-4 mm lik çok daha büyük damarları da kapayan cihazlar mevcuttur. Kılcal damarları çok hızlı bir şekilde kapamaları yanında farklı yapıdaki damar tiplerine de uygulanabilirler. Çok farklı mekanizmalarla ve farklı derinliklerdeki damarlara ulaşan farklı lazer tipleri mevcuttur.

Bunlara örnek verecek olursak; Nd-Yag lazer , Ipl lazer, Pused Dye lazer ,Rightlight Dye lazer ve Ktp kılcal varis tedavisi için kullanılan lazer yöntemleridir. Kılcal varis tedavisinde en sık kullanılan lazer yöntemi Nd-Yag lazerlerdir.

Kılcal varisler kaç seansta geçer?

Kılcal damarların tedavisinde bir tek lazere ihtiyaç duyulabileceği gibi birden fazla lazere de ihtiyaç duyulabilir. Tek bir seans ve rütuşla tedavi sonuç verebildiği gibi 8-10 seansa kadar da tedavi uzayabilir. Uygulamayı yapan hekimin deneyimli olması başarıyı arttıracak en önemli faktörlerin başında gelmektedir.

Bunun yanında farklı kılcal tiplerinin tedavisinde kullanılacak lazer cihazlarının bir arada bulunması zorunluluktur çünkü tek bir cihazla tüm kılcal tiplerini yok etmeniz mümkün değildir. Yine bu cihazların kaliteli , marka firmalara ait ve FDA onaylı olması olmazsa olmazdır. En büyük dezavantajları yüksek teknoloji ürünler olmaları nedeni ile cihazların ekonomik maliyetleridir. Ayrıca yüksek bakım ve sarf maliyetleri göz ardı edilemeyecek boyuttadır. Yine birkaç cihazın bir arada bulunma zorunluluğu ciddi bir maliyet oluşturmaktadır. Tüm bu maliyetler kılcal varis tedavisi fiyatlarına da olumsuz yansımaktadır. Tecrübesiz ellerde iki ucu keskin bıçak gibi olan lazer cihazları  hele de “ FDA onayı olmayan fason cihazlar” ise ciddi yanıklara ve geri dönüşümsüz kozmetik sorunlara neden olabilir.

Unutulmaması gereken en önemli husus; kılcal damar varisleri bile olsa varis tedavisi ,sabır isteyen bir tedavidir.