varis meslek hastaligi midir

Varis Meslek Hastalığı Mıdır?

Varis bir meslek hastalığı mıdır?” sorusuna verilebilecek cevap çok kolay değildir. Evet varis en çok, gün içinde çok hareket etme imkanı olmayan, uzun süre oturarak veya ayakta sabit durarak icraa edilen meslek erbablarında görülür, fakat varis oluşumun tek ve yegane sebebi bu değildir. İstatistikler, berberler, cerrahlar, öğretmenler, tezgahtarlar, atölyede, fırında, ocak başında, kafeteryada, fabrikada ayakta durarak çalışanlar, hemşireler, ev hanımları, gişe görevlileri gibi bazı meslek grubuna giren kişilerde varis hastalığının çok daha fazla olduğunu gösteriyor.

Varis Hastalığı Neden Bu Mesleklerde Daha Fazla Görülüyor?

Hareket etmeden ayakta uzun süre sabit kalmak; yerçekiminin ters yönünde olan kan akışının zorlaşmasına, damarların içindeki basıncın artmasına, damarların genişleyerek daha fazla kanın bu damarlarda birikmesine, akışı sağlayan bu kapakçıkların hassasiyeti giderek azalır ve basıncın şiddetinin artmasına neden olur. Bu konuyla ilgili varis kapakçık tedavisi konumuzu inceleyebilirsiniz. Bunun aksi yönde çalışan en önemli kuvvet baldır kaslarının çalışması ve pompa etkisiyle bu akışa destek vermesidir. Ayakta sabit, hareketsiz kalma ile bu pompa etkisi de azalır ve varis oluşumunun artmasına yol açar. Giderek varisler de şikayetler de artar ve toplardamar yetersizliği kronik hale gelerek kişiyi ayakta duramaz, çalışamaz hale getirir. Bu süreç yaşam kalitesinde bir düşüş yaratmakla birlikte, kozmetik ve ağrılar yönünden, kişileri çok sıkıntılı hale getirir.

Peki bundan sonra ne yapılmalıdır?

Daha önce bahsettiğimiz belirtiler görmeye başlar başlamaz, konusunda uzman bir Kalp Damar Cerrahından randevu almaktır. Bu sürede, kulaktan dolma uygulamalara başvurup, belki çok kolay kurtulabileceğimiz bir tedavi sürecini, normalden daha ağrılı, sancılı ve uzun süreye yayılmasına sebep olmayalım. Bu iş gücü kaybı sizi hem sağlık hem ekonomik olarak yıpratır.

Doktorunuz, sizi doğru muayene ile yönlendirecektir (ki burada en önemli unsur varis teşhisi Renkli Doppler Ultrasonografi ile ayakta muayene yapılmasıdır).  Sizin meslek durumunuz, tahlilleriniz, USG muayene sonucunuz, genetik faktörler vs titizlikle değerlendirelecektir.

Doğru ellerde, hastaya özel tedavi metodu ile ilerleyen süreç sizin motivasyonunuzu arttıracaktır.

Ne diyoruz ; Nerde hareket orada bereket…