varis-ağrısı-nedir-varis-ağrı-yapar-mı

Varis Ağrısı Nedir ve Varis Ağrı Yapar Mı?

Varis Ağrısı Nedir?

Varis; bacakta ki yüzeyel toplardamarların uzaması , düz veya kese şeklinde genişlemesi, incelmesi ve kıvrımlı bir hal alması veya derin ve bağlantı damarlarında ki kapakların bozularak kan akımının geriye kaçması (reflü, kaçak..) durumudur.

Peki sorumuzu cevaplarsak ” Varis Ağrı Yapar Mı “; en doğru cevap varisler ağrı yapabilir ama yapmayabilirde .

Varis Neden Ağrı Yapar?, Varis Neden Ağrı Yapmaz?, sorusunu açıklamak çok daha doğru olacaktır. Aslında doğru soru da; Varis neden ağrı yapar, neden yapmaz? dır.

Varis Neden Ağrı Yapar?

Varis (iç varis, gizli varis, venöz yetmezlik) öncelikle bacaklarımızdaki kirli kanın kalbe taşındığı toplar damarların içerisinde kirli kanın birikmesi ile varis ağrısı yapar. Bacaklarımızda biriken kirli kan öncelikle damarlarımız içinde bir basınç oluşturur. Biz buna venöz hipertansiyon diyoruz. Damarlarımızın içerisinde oluşan bu basınç sonrası damarlarımız kendini korumak için içerisindeki sıvıyı (serumu) damar dışına sızdırır. İşte damar dışarısına sızan bu serumun (sıvı) sıkıştırdığı sinire göre ağrı, huzursuzluk, yanma, kramp, çekilme, kaşıntı, ağırlık hissi gibi bulgular olabilir. Ağrının ciltte görünen varislerle (büyük varis, küçük varis, kılcal varis) direkt ilişkili olmadığını söyleyebiliriz. Varis ağrısını oluşturan temel sebep Venöz Yetmezliktir (iç varis, gizli varis, venöz reflü…). Ciltte görünen varisler ise genelde gelişen komplikasyonlar sonucu ağrı oluşturur. Örnek verecek olursak görünen varislerimizde oluşabilecek bir enfeksiyon (tromboflebit, flebit vs…) gibi komplikasyonlar varis ağrısına neden olabilir.

varis-ağrısı-nedir

Varis (iç varis, gizli varis, venöz yetmezlik) neden ağrı yapmaz?

Bu öncelikle Venöz yetmezliğin (varis) başlangıcında veya ilerlemiş olması ile direkt ilişkili olup bunun yanında kanımca hastaların ağrı eşiği ile de doğrudan bağlantılıdır. Çok erken safhada, daha başlangıç evresinde olan bir Venöz yetmezlik ağrı yapabildiği gibi, çok ileri safhalarda hiç ağrı yapmayabilir. Ağrı eşiği yüksek bir hasta, vücudunda ki diğer ağrıları da fazla hissetmediği gibi venöz yetmezlik ağrılarını da fazla hissetmeyebilir. Ağrı eşiği düşük insanlar ise çok basit ağrıları hissedebildiği gibi daha başlangıç düzeyindeki venöz yetmezlik ağrılarını da hissedebilir. Ağrı eşiği varis ağrılarında çok önemli bir kriterdir.

Unutulmaması gereken en önemli husus, ağrı eşiğiniz yüksekte olsa düşükte olsa eninde sonunda

Bir gün komplikasyon gelişip varislerinizin ağrı yapacağıdır. Bunun sonucunda da bir gün tedavi olmanız gerektiğidir. Bu nedenle ağrınızın olmaması varis tedavinizi ertelemeniz için bir gerekçe olmayıp, ileriki zamanlarda daha meşakkatli bir tedavi olmanıza neden olacaktır.

Her bacak ağrısı varis  (iç varis, gizli varis, venöz yetmezlik…) olduğu anlamına gelmez.

Ortopedik, nörolojik, romatolojik, hematolojik ve endokrin hastalıklar da bacaklarda tek başlarına ağrı yapabildiği gibi varislerle birlikte ağrı da yapabilir.

Varis Ağrısı İçin Neler Yapabiliriz?

varis-ağrı-yapar-mı

Öncelikle varis ağrısı yaratan sebebi ortadan kaldırmayıp tedavi olmadığımız sürece ağrılarımızı kısmen ve geçici olarak rahatlatabiliriz. Bu hususta özellikle reçeteli ilaçlar, yine reçeteli kremler, varis çorapları, diyet, soğuk su uygulamaları, bacakları kalp seviyesi üzerine yükselterek dinlendirmek ve masajlar ağrıları rahatlatır. Tekrar edersek ağrılarınıza neden olan sebebi ( içvaris ,gizli varis , venöz yetmezlik.. vs ) ortadan kaldırmadan uygulayacağınız bu yöntemler sizi geçici olarak rahatlatacak ve bir gün bu yöntemlerde işe yaramayacaktır.

Ağrınızın olmaması bir kriter olmayıp, varis ( iç varis, gizli varis, venöz yetmezlik gibi ) tedavinizi ertelemeyin ve bir gün en azından bir komplikasyon gelişerekte olsa mutlaka ağrı yapacağını unutmayın.

Tedavinizi ertelemenin ileride hem madden hem de manen külfetinin çok daha ağır olacağınıaklınızdan çıkarmayın.