iç varis - gizli varis nedir

İç Varis – Gizli Varis Nedir?

İç varis, gizli varis, venöz yetmezlik, venöz kaçak, venöz reflü adı da verilen hastalıkların hemen hepsi aynı rahatsızlığın farklı isimleridir. Hepsi bacakta görülen varislerden kaynaklandığı damarlardaki aynı hastalığı ifade eden, farklı isimlerdeki tanımlamalardır. Her halde çok az hastalık vardır ki bu kadar çok farklı isimle anılsın. Biz bu farklı tanımlamalara ( İç varis, gizli varis, venöz yetmezlik, venöz kaçak, venöz reflü ) kısaca varis diyelim.

Öncelikle varis hastalığının hangi damarlarda neden ve nasıl olduğunu anlamakta fayda var. Vücudumuz atar damar dediğimiz damarlar vasıtasıyla kirli kanı bacaklarımıza götürür. Kullanılıp kirlenen bu kanı temizlenmek üzere kalbe taşıyan damarların hastalığıdır varis. Biz bu damarlara genel olarak toplardamar (venöz damar) diyoruz. Bacaklarımızda kirli kanı kalbe taşıyan 3 tane toplardamar sistemi vardır.

1. Derin venöz sistem (Ana damar)
  2. Yüzeyel venöz sistem (Yedek damar-Bypass damarı)
  3. Perforan ven sistemi (Köprü-Bağlantı damarı)

iç varis – gizli varis nedirVarisler büyük oranda bahsettiğimiz ikinci sistem olan yüzeyel venöz sistem (yedek damar – by-pass damarı) den kaynaklanır. Bu sistem iki damardan oluşur; bir tanesi bacağımızın iç yüzeyinde seyreden bilekten başlayıp kasıkta ana damarla birleşerek sonlanan Vena Safena Magna (büyük safen ven), diğeri ise topukta başlayıp diz arkasında ana damar ile birleşerek sonlanan Vena Safena Parva (küçük safen ven) dır. Bu damarlar bacak kaslarımızın hareketi ile sıkışır ve kanı kalbe doğru yönlendirir. Kanın geri kaçmaması için bu damarların içerisinde her bir kaç santimetrede bir kapaklar vardır. Bu kapaklar kalp yönüne doğru açılan, kanı kalbe yönlendiren birer valf (sibop) görevi görür. Varis işte bu valf sisteminin bozulup kalbe yönelen kanın yedek damar sistemi içerisinde geriye kaçması ile oluşur. Varis hastalığı en yaygın damar hastalığı olup bacaklarınızda bacak ağrısı, şişlik, karıncalanma, kaşıntı, bacakta huzursuzluk, renk değişikliği, ağırlık ve yorgunluk hissi, ağrı, gece krampları, selülit, ayak bileğinde yara (ülser), kılcal ve küçük mavi-yeşil damarlar gibi varis belirtileri ile kendini gösterebilir.

İç varis (gizli varis) tedavisi olan bir hastalıktır. Bu hastalığın tedavisinin olmadığı bununla yaşanması gerektiği ömür boyu çorap giyme zorunluluğunun olduğu yanlış bir bilgidir. Günümüz modern tıbbı ameliyatlı (mikrocerrahi, klasik cerrahi) veya ameliyatsız (lazerle varis tedavisi, radyofrekans, tutkal, vs..) yöntemler ile başarıyla varis tedavi edilebilmektedir. Rahatsızlığın boyutu, kullanılan teknik veya tekniklere göre iç varis tedavisi fiyatları değişkendir. Umutsuzluğa kapılıp varis tedavisi olmayacağı düşünülerek tedavisinin ihmal edilmemesi gerekir.