varis-tedavisinin-riskleri

Varis Tedavisinin Riskleri

Varis tedavisinde günümüzde pek çok tedavi yöntemi uygulanmaktadır. Bu kadar farklı tedavi yönteminin uygulanıyor olması elbette hastalar açısından kafa karışıklığına neden olup, varis tedavisinin riskleri açısından merak ve  korkuya da sebep olmaktadır. Özellikle internetteki bilgi kirliliği de işin içine eklendiği zaman işin içinden çıkılmaz bir hal almakta. Unutulmaması gereken en önemli nokta her girişimde ufak tefek de olsa riskler mevcuttur. En düşük riski olan ve sizin fayda göreceğiniz yöntem en iyi yöntemdir. Tabi ki en iyi yöntemi seçerken korkularımız olup riskleri nelerdir sorusu aklımızı karıştırmaktadır.

Peki bu kullanılan varis tedavisi yöntemleri ve varis tedavisinin riskleri nelerdir?

Ameliyatsız varis tedavisi yöntemleri; Endovenöz lazer (EVLT), Radyo frekans (RF), Tıbbi Tutkal gibi bu yöntemlerin hepsi oldukça güvenlidir.

varis-tedavisinin-riskleri

Peki Ameliyatsız Varis Tedavisinin Riskleri Yok Mudur?

Elbette var. En önemli risk bu yöntemlerin işe yaramama riskidir. Bunun yanında yanık, enfeksiyon, nörolojik hasar, neoangiogenesis (matting) denen yeni damar oluşumları, ağrı, ödem en sık rastlanan varis tedavisi komplikasyonlarıdır. Tıbbi tutkal uygulamasında diğer yöntemlerden farklı olarak az da olsa ana damarda pıhtı oluşup kalp ve akciğere emboli atabilme riski vardır.

Ameliyatlı varis tedavisi yöntemleri; Klasik ameliyat ve Mikro Cerrahi yöntemleridir.

Klasik ameliyatlar bir tel takılarak safen ven dediğimiz bypass damarının sökülmesi ve birkaç cm lik kesilerden varislerin temizlenmesidir. Sıklıkla varisler tekrar etmesi yanında öncelikle 1 hafta ile 15 gün arasında yatak istirahati gerektirmesi nedeni ile emboli riski mevcuttur. Bunun yanında da ciddi kanama ,enfeksiyon ve uyuşukluk gibi nörolojik komplikasyonlara neden olabilir.

Mikro cerrahi varis tedavisi; bu yöntem ile varis tedavisinin riskileri, varislerin tekrar etmesi gibi bir risk söz konusu değildir. Her operasyonda olduğu gibi burada da enfeksiyon riski olup ameliyatsız teknikler kadar düşük bir orandadır. Çok nadiren geçici bölgesel uyuşukluklar olabilir.

Kozmetik varis tedavisinin riskleri yani komplikasyonlarına gelecek olursak;

Köpük varis tedavisi tedavisi; allerjik reaksiyonlar ,nekroz ( yara), enfeksiyon, ağrı, ödem, yeni damar oluşumu sık karşılaşılan komplikasyonlarıdır.

Transdermal lazerle varis tedavisi; bu tedavinin risklseri ise yanık oluşabilme riskinin yanında yeni damarlar oluşumuna sebep olabilmesi sık karşılaşılabilen komplikasyonlarındandır.

Transdermal Radyofrekans varis tedavisi; iğnenin battığı yerlerde skar (iz) ,enfeksiyon, yeni damar oluşumları sık karşılaşılan komplikasyonlarıdır.

Elbette bu yöntemlerde oluşan bu komplikasyonların gelişme riski nadir görülmektedir. Bu varis tedavisinin risklerinde korkup tedavileri ertelememekte fayda vardır. Bahsettiğimiz riskleri bilmemiz sadece daha bilinçli olmamızı sağlayacaktır.

Son söz olarak demirden korkan trene binmez…..

Comments are closed.