Varis Tedavi Edilmezse Ne Olur

Varis Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Varis tedavi edilmezse öncelikle korkmayın, endişe etmenize gerek yok; kimse varisten ölmez. Zaten o varisler yıllardır bacaklarınızda mevcut. Varisler yıllar içerisinde zamanla artar ve görünür hale gelir. Varis hastalığı bir hafta, on gün içinde, birkaç ayda oluşan bir rahatsızlık değildir. Öncelikle en korkulan hadise varislerden akciğerlere pıhtı (emboli) atar mı korkusudur. Pıhtı (emboli) ana damarların (derin venlerin) bir hastalığıdır. Varis hastalığından dolayı akciğerlere pıhtı atmaz.

En korkulan olaylardan bir diğeri de bacaklarda yara oluşmasıdır. Yara yapan varisler toplumun %2-3 ünde görülür. Bir varisin yara yapabilmesi için belli damarlarda sorun olması ve genetik yatkınlık gerekir. Her varis yara yapmaz bu konuda endişe etmeyin. Yara yapan varisleri olan hastalarda endişe etmemelidir, modern varis tedavi yöntemleri ile biraz uzun sürse de rahatlıkla varisler tedavi edilebilirler. Varisler tedavi edilmediği taktirde kanama yapabilme ihtimali mevcut olup hayati kanamalar değildir. Varislerin deriyi incelttiği ufak travma, kaşıma veya enfeksiyonlar sonrası oluşabilir. Basit bir bandaj ufak bir dikiş atılması ile durdurulabilir ki birçoğu kendiliğinden duracaktır. Yine varisler kozmetik açıdan kötü görüntüye sebep olup psikolojik ve sosyal açıdan sizi rahatsız edebilir. Toplum içerisinde eleştiriye maruz kalmak, kıyafet seçiminde varislerinizi kamufle etmeye çalışmakta oldukça rahatsız edici olabilir.

Varis tedavi edilmezse ağrı, kaşıntı, huzursuzluk ve benzeri şikayetler artacaktır ve dayanılmaz olacaktır. Varisleriniz zaman içerisinde ilerleyerek yedek damar (By-Pass damar) sisteminizin bozulmasına neden olacaktır. Varis hastalığında tedavi ne kadar gecikirse bu damarlardaki bozulma daha da artacağı için hangi varis tedavi yöntemi uygulanırsa uygulansın bir süre sonra bu damarları kurtarmak mümkün olmayacaktır. Yedek damar (By-Pass) damar sisteminiz ileride olmanız gereken bir kalp, damar ameliyatı dibi damar gereksinimi olacak olan ameliyatlarda hayati önem arz eder. Bu damarların korunması her şeyden önemlidir çünkü varisleri öyle yada böyle, önünde sonunda tedavi edersiniz fakat By-pass damarlarınız tamamen bozulduğunda kurtarabilme imkanı olmayacaktır.

Varis tedavi edilmezse zaman içerisinde enfeksiyon oluşumunu da kolaylaştıracaktır. Bu enfeksiyonlar yedek damarlarınızda hasara neden olmakla birlikte selülit gibi enfeksiyonlara ve bunun ciddi komplikasyonlarına da sizi maruz bırakabilir. Tekrar eden bu enfeksiyonlar lenfatik drenajın bozulması ile birlikte bacaklarda geri dönüşü olmayan ödemlere ve yaşam kalitenizin düşmesine neden olur.

Varis tedavisi kanama ve enfeksiyonlar hariç acil değildir. Fakat önünde sonunda tedavi olmak zorunda kalacaksınız bunu unutmayın. Ne kadar erken tedavi olursanız okadar iyi sonuç alabilirsiniz. Ayrıca yedek damarlarınız korunacak ve tedaviniz kolaylaşacaktır.

Unutmayın varis tedavi edilmezse mutlaka ilerleyecektir ve varislerinizi evde tedavi etmeniz gibi bir şey söz konusu değildir.