Kişiye Özel Varis Tedavisi

Kişiye Özel Varis Tedavisi Nedir?

Varis Tedavisinde yaşadığımız en büyük sorunlardan birisi de, hazır paket varis tedavisi isteyenler ve bunu bir sektöre dönüştürenler.

Hepimiz etrafımızda şu cümleleri çokça duymuşuzdur;

• Bir tanıdık şu kremi sürmüş varisi iyileşmiş!
  • Ben lazer varis tedavisiyle kurtuldum sen de onu yaptır!
  • Köpük sıkıyorlarmış, 10 dakikada varis tedavisi bitiyormuş!
  • Bu ve benzeri yüzlerce farklı cümle!

36 numara ayakkabı giyen biri, 38 numara giyene, “sen de benim ayakkabının aynısını giysene” demesi, bademi çok seven birinin, bademe alerjisi olan birine, “badem yesene” demesi, 45 kg olan biri, 65 kg olan birine “yemekte benim abiyeyi giyebilirsin” demesi ne kadar mantıksızsa, her hastaya, her tedaviyi uygulamak ve hastanın da bu beklentide olması anlamsızdır.

kişiye özel varis tedavisi planlaması

Tıp Dünyasının, slogana dönüşmüş bir lafı vardır, “Hastalık yoktur, hasta vardır”. Hemen hemen bütün hastalıklar, kişilerde temel benzer özellikler gösterse de, kişisel özellik farkları sebebi ile her hasta için özel bir tedavi süreci uygulanır bu varis tedavisinde de kişiye özel varis tedavisi uygulamak en doğru olanıdır. Konu toplardamar gibi, yaşa, cinsiyete, mesleğe, coğrafyaya, mevsime, genetik faktörlere, damar yapısına, kiloya göre farklılık gösteren kompleks bir yapıysa, kişiye özel varis tedavisi kaçınılmazdır.

Her kişinin damar yapısı kendine özgüdür. Bu nedenle öncelikle renkli Doppler ultrasonografi ile ayakta muayene ile hastanın damar haritası çıkarılır. Sonrasında varisler doğru teşhis (ki bu mutlaka varis tanısı renkli doppler ultrasonografi ile ayakta muayene ile mümkündür) ve kişiye özel doğru varis tedavisi planlaması ile rahatlıkla varis tedavi edilebilir. Görünen kılcal varisleriniz var ise öncelikle mutlaka Venöz Yetmezlik (varis) hastalığı alanında uzmanlaşan ve bu alanda tecrübeli Kalp Damar Cerrahisi Uzmanı tarafından muayene edilmeniz gerekmektedir.

En etkili tedavi yönteminin kişinin damar yapısına göre planlanan kişiye özel tedavidir. Bununla birlikte varis tedavisi yöntemleri adlı makalemizi incelemenizi öneriyoruz.

kişiye özel varis tedavisi nedir