varis_kramp_yapar_mi

Varis Kramp Yapar Mı?

Varis hastalığı olan hastalarda görünen varislerden ve ağrıdan sonra en sık rastlanılan bulgu kramplardır. Hemen hemen hastaların %60-70 ‘inde görülmektedir. Kramp özellikle baldır ve ayak kaslarında gelişen istemsiz spazm (kasılma) lardır. En önemli karakteristik özelliği ise özellikle geceleri görülmesi, uzun sürmesi ve ağrılı olmasıdır. Ortalama 5-15 dakika sürmekle birlikte kişiden kişiye göre süre değişmektedir.

Varislerin başlangıç halinde olması, ilerlemiş varisler olması ve ek rahatsızlıklar olmasına göre nadiren her gece görülebildiği gibi ayda bir veya ayda birkaç defa görülebilir. Genel karakteristik özelliklerinden biride ağrı ile gece uykusundan uyandıracak oranda ağrılı olup uzun sürmesidir. Hastalar, uykudan uyandıracak kadar ağrılı olması ve uzun sürmesi nedeni ile de panik olurlar. Bazen bir varisin (venöz yetmezlik) tek bulgusu bile kramplar olabilir.

Varisli Bacaklarda Kramp Neden Olur?

Bu soruya gelecek olursak;

Venöz yetmezlik (iç varis) nedeni ile kalbi temizlenmek üzere dönemeyen kirli kan içerisinde ki karbondioksit ve atık metabolitler kramp gelişiminde suçlanan en önemli faktörlerdir. Bununla birlikte varislere bağlı ödem de kramp gelişimini kolaylaştırmaktadır.

Gece Krampları Varis Habercisi Midir?

Her gece krampı olanın varisi var demek değildir. Krampa sebep olan pek çok neden vardır. Bunlara biraz değinecek olursak en başta ağır egzersizler kramp nedenidir. Egzersizle oluşan krampların sıklığına ve şiddetine bakarak özellikle atar damar dediğimiz temiz kan taşıyan damarlarda bir tıkanıklık var mı mutlaka araştırmak gerekir.

Kramp Yapan Diğer Nedenler

Sıklıkla karşımıza çıkan kalsiyum – magnezyum – potasyum eksiklikleri, kas iskelet rahatsızlıkları, nöropatiler, tiroid rahatsızlıkları, anemiler, karaciğer yetmezliği, kullanılan bazı ilaçların yan etkisi olarak (idrar söktürücü ilaçlar – bazı ağrı kesiciler – hormon içeren ilaçlar vs.). Bu saydığımız bazı örnekler kramp gelişimine ödem ve elektrolit dengesizliği ile neden olurlar.

Uzun Süreli ve Ağrılı Kramplarda Ne Yapılmalı?

Eğer bacaklarınızda öğleden sonra akşama doğru şişme, dolgunluk, huzursuzluk varsa bir de görünen kılcal dahi olsa varisleriniz varsa işimiz kolay. Bir kalp damar cerrahisi uzmanı tarafından görülüp, muayenenizin yapılıp, renkli doppler ultrasonografi ile değerlendirilmesi olası bir varis (iç varis, gizli varis, venöz yetmezlik) rahatsızlığınızı ortaya koyacaktır. Tespit edilen  probleme yönelik varis tedaviniz yapıldıktan sonra hemen hemen kramp ile ilgili bir sorununuz kalmayacaktır.

Doğru tedavi yapıldıktan sonra ara ara kramplarınız elbette olabilir bunlar genelde gündüz görülmekle birlikte aşırı egzersiz veya elektrolit dengesizliklerine bağlı olabilir (kalsiyum – magnezyum – potasyum eksiklikleri) bunları da elektrolit takviyesi ile düzeltmek oldukça kolaydır.

Varis gibi bir rahatsızlığımız tespit edilmediği takdirde ilgili uzmanlar tarafından kanda yapılacak bir takım biyokimyasal ve hormonal tetkikler, nörolojik testler kramp nedenini ortaya koyacaktır. Nedene yönelik yapılacak tedavi ve takviyeler şikayetinizin rahatlamasını sağlayacaktır.

Kramplar sizi korkutmasın; kramplar vücudumuzda olan bir patolojinin bulgusudur, bize bir mesajdır. İster varis krampı, ister hormonal, ister başka bir hastalık farketmez tedavisi olan bir rahatsızlıktır.

Comments are closed.