Varis Teşhisi Nasıl Konulur

Varis Teşhisi Nasıl Konulur ve Varis Tedavisinde Süreç

Varis Teşhisi Nasıl Konulur?

Varisle ilgili en büyük problemlerden birisi de, teşhis ve varis tedavisinin yanlış teknik muayene ve cihazlarla yapılmasıdır. Teşhiste başlayan bu yanlışlar tedavi sürecinde maalesef devam etmektedir.

Varis teşhisi nasıl konulur sorusunun tam olarak cevabı şu şekildedir;

Varis teşhisi ve varis tedavisinde renkli doppler ultrason İle değerlendirme yapmak ve ayakta muayene şarttır. Renkli Doppler Usg ile damarları değerlendirmeden varis teşhisi koyup, tedaviyi belirlemek doğru değildir.

Varisi tanısı yaparken her zaman söylediğimizi söyleyelim; “Varis rahatsızlığı göründüğü kadar basit bir rahatsızlık değildir sanıldığından çok daha komplekstir. Kılcal varis dahi olsa…

Varis Tedavisi Yöntemlerinin çeşitlilik göstermesinin sebebi, hem rahatsızlığın kompleks bir durum olmasından hem de her hastada farklı şekillerde ve süreçlerde tedaviye cevap vermesindendir. Varislerle ilgili mükemmel  bir tedavi metodu yoktur. Günümüzde (kişiye özel planlanmış)  birkaç yöntemin bir arada uygulandığı hibrit tedavi yöntemleri çok daha başarılı sonuçlar vermektedir.

Varis Nedir?

Varis bacaktaki yüzeysel, toplardamarların uzaması, düz veya kese şeklinde genişlemesi, incelmesi ve kıvrımlı hale gelmesidir.

Varis Ne Değildir?

Lenfödem Vücudumuzda dolaşım sisteminin atardamar ve toplardamarlardan sonraki üçüncü elemanı lenf sistemidir. Bu sistemde oluşan ödemler genellikle Varisle karıştırılır.

Varis Neden Olur Ve Belirtileri Nelerdir ?

Varisin oluşumu genetik yatkınlıkla açıklamakla beraber  bazı  faktörlerin de kolaylaştırdığı kabul edilir. Gebelik, hormonal bozukluklar, obezite, uzun süre ayakta kalmak, bazı meslekler, kadın olmak, doğum kontrol hapları kullanmak, dar ve vücudun genel yapısını bozan kıyafetler giymek, kabızlık, yaşlılık gibi faktörler Varis oluşumunu kolaylaştırır.