by-pass damarlarınızı yok etmeden

Varis Tedavisinde By-Pass Damarları ve Önemi

Bypass Damarı ;

Tıp literatüründe vena safena magna olarak adlandırılan halk arasında yedek damar olarak da bilinen damardır. Bacak varislerinin sebebi bu damarın içindeki kapakların bozulması ve görev yapamaz hale gelmesidir. Bu kapaklar kalbe doğru açılan ve kanın geriye doğru kaçmasını engelleyen birer sibop görevi görmektedir. Kapakların arasının açılması veya yapısının çeşitli nedenlerle (enfeksiyon, bağ dokusu hastalıkları, pıhtı oluşumu vs.) bozulması kirli kanın bu damar içinde birikmesine neden olur. Biriken bu kirli kan da ağrı, yanma, ,huzursuzluk, kaşıntı , yüzeyel kötü görünümlü kozmetik varislerin sebebidir.

Bu damarın önemi kalp ameliyatlarında, damar yaralanmalarında, organ nakillerinde ve bunlar gibi damar ihtiyacının olduğu operasyonlarda tüm cerrahlar tarafından gerekli durumlarda çıkarıp kullanılabilmesidir.

Günümüz teknolojisi ile yapılan suni damarlar bu damar kalitesinde çalışacak damarları üretmeyi hedeflese de daha alınması gereken çok fazla yol vardır. Hiçbir suni damar bu damar kadar kaliteli değildir.

Varis tedavilerinde günümüzde kullanılan ameliyatsız yöntemler (lazerli varis tedavisi, radyofrekans, tıbbi tutkal, köpük varis tedavisi vs.) ve klasik cerrahi de bu damar yok edilerek başarıya ulaşmayı amaçlamaktadır. Bu damarlar bu yöntemler ile bir defa yakılıp , yapıştırılıp, çıkarıldıktan sonra geriye dönüş olmayıp bir daha kurtarılması söz konusu değildir.

Mikro cerrahi ile ileride lazım olabilme ihtimali olan bu damar yok edilmeden sağlıklı kalacak şekilde korunarak varisleriniz tedavi edilebilir. Unutulmamalıdır, bu damar vücudumuzun en önemli yedek parçalarından biridir.

Varislerinizi tedavi ederken önceliğimiz ileride lazım olabilecek by-pass damarları korumak ve varis tedavisinde by-pass damarları koruyarak şikayet ve de kozmetik kaygılarınızı gidermektir.

Unutmayın;

Damarlarınızı biz, bacaklarınızı siz koruyacaksınız.