varis-tedavisi-yöntemleri

Varis Tedavisinde Lazer Mi, Ameliyat Mı?

Varis Tedavisi Yöntemleri

Varis tedavisi yöntemleri sorularından en önemlisi; bacaklarda oluşan varislerin tedavisinde kullanılan kalıcı yöntem hangisidir?

Kalıcı varis tedavisi için hangi varis tedavisi yöntemleri daha uygundur, lazer mi, ameliyat mı, köpük mü?

Varis Tedavisinde Ameliyat Ama Hangi Ameliyat?

Şayet karar ameliyat ise nasıl bir ameliyat olmalı; klasik ameliyat mı yoksa Op. Dr. Okan DOST’un önerdiği By-Pass damarlarının korunarak tedavi edilen varis tedavisi mi?

Venöz yetmezliğin yani varislerin çok sık görülmesi estetik kaygılarla birlikte kişinin yaşam kalitesini olumsuz etkileyen ciddi bir sağlık sorunudur. Günümüzde yetişkin kadınlarda daha sık görüldüğü gibi erkeklerdede görülmektedir.

Venöz yetmezlik yani halk dilinde varis olarak bilinen hastalığın nedeni bacaklardaki toplardamarlarda artan kan ve venöz tansiyonudur. Sürekli oturarak çalışanların ve sürekli ayakta duranların sıklıkla karşılaştığı bir hastalıktır.

Cerrahi müdahalelerle yani ameliyat ile varisin tedavisindeki amaç toplardamardaki basıncı ve buna sebep olan tüm faktörleri ortadan kaldırmaktır. Bu cerrahi müdahele sırasında Op. Dr. Okan Dost kendine has mikro cerrahi tekniğiyle ileride size lazım olabilecek bu by-pass damarlarınızı koruyarak varis ameliyatınızı gerçekleştirmektedir. Ayrıca mikro cerrahi tekniğiyle estetik yönden hiç bir sorun yaşanmamaktadır.

Varis Tedavisi Mikro Cerrahi Ameliyatı

Lazerle Varis Tedavisi Yöntemi

Venöz yetmezlik tedavisinde yani varis tedavisinde ilk olarak 1999 yılında kullanılmıştır. Varis tedavisinde lazer, en çok kılcal damarlarda ve küçük damarların tedavisinde etkilidir. Lazer ışığı cilde zarar vermeden varisli damarları yok edebilir. Lazerle varis tedavisi sırasında herhangi bir kesi veya iğne uygulaması yapılmaz. Lazerle varis tedavisi işleminden sonra yaklaşık 30 gün içerisinde hastada iyileşme kaydedilir.

Lazerle Varis Tedavisinde Riskler

• Nadirende olsa enfeksiyon görülebilir
  • Uygulama yapılan damar üzerinde ağrı oluşması
  • Uygulama alanında morarma
  • Uygulama yapılan damarda kızarıklık veya şişme görülebilir
  • Uygulama yapılan damar üzerinde cilt renginde değişiklikler görülebilir
varis-tedavisi-yöntemleri

Lazerle Varis Tedavisi Sonrası

Lazerle varis tedavisi sonrasında genellikle kısa sürede iyileşme kaydedilir ve hasta günlük hayatına devam edebilir. Lazer tedavisinden sonra hasta 1 hafta veya daha fazla varis çorabı giymesi gerekmektedir. Tedavi sonrası oluşan şişlikleri azaltmak için buz kompleksi uygulanmalıdır. En önemli konulardan biri hasta uzun süre ayakta durmamalı ve sürekli oturmamalıdır. Hastamız gün içinde enaz 3 kez 15-20 dakika yürüyüş yapmalıdır. Ağır egzersizlerden kaçınılmalıdır.Ayrıca dikkat edilmesi gereken bir diğer hususta tedavi edilen bölgeye bir süre su temasından kaçınılmalıdır. Bu durum iyileşme süreci için önem arz etmektedir.

Lazerle Kılcal Damar Tedavisi