varis ne değildir

Varis Ne Değildir?

Lenfödem

Vücudumuzda dolaşım sisteminin atardamar ve toplardamarlardan sonraki üçüncü elemanı lenf sistemidir. Lenf sistemi çok ince damarlar ve bunların arasındaki lenf bezlerinden oluşur. Lenf sıvısı dokuların ve hücrelerin arasındaki sıvıdır. Bu sıvı önemli oranda protein, su, yağ ve hücre artıklarını içerir. Bu sıvı aynı ovalardaki taban suyu gibi fazla oldukça lenf damarları tarafından toplanılıp, lenf bezlerine getirilir. Lenf bezleri yabancı maddeler ve artıkları süzüp, sıvının kan dolaşımına verilmesini sağlarlar. Eğer lenf damarları yada bezleri hasar görmüşe, lenf sıvısının dolaşımı rahatça yapılamaz ve sıvı dokuda birikmeye başlar. Sonuçta kollar, bacaklar veya organlar bu sıvının birikmesi ile şişer. Şişlik bir süre sonra kalıcı olmaya ve daha da artmaya başlar. Deri kalınlaşır, bacak yada kol daha da şişer ve işlev bozulur, yaşam kalitesi düşer.

Varis ne değildir?
-Lenfödem bir variköz hastalık değildir.

Konnektif Doku Hastalıkları

Bağdokusu şikayetlerinde de bacaklarda şişlik olur.

Varis ne değildir?
-Konnektif doku hastalıkları bir variköz hastalık değildir.

Metabolik hastalıklar

Tiroid hormon eksikliği gibi bazı hormon ve enzim eksiklikleri de dokularda şişilik yapar.

Varis ne değildir?
-Metabolik hastalıklar bir variköz hastalık değildir.

Hematolojik Hastalıklar

Bacaklarda kanama diyatezlerine bağlı morluklar görülebilir.

Varis ne değildir?
-Hematolojik hastalıklar bir variköz hastalık değildir.

İnfeksiyonlar

Yüzeyel damarlarda meydana gelen kızarıklıklar hassasiyet sertik gibi bulgu veren tablo tromboflebit olarak  adlandırılir. Bazen bu tablo bacaktaki yumuşak dokularada  yayılabilir ve dokularda şişlik ,kızarıklık ve hassiyet  oluşturur. İnfeksiyonlar  bir variköz hastalık değildir.

Tümörler

Karın içi tümörlere bağlı olarak toplar damarlara baskı oluşarak kirli kanın kalbe dönüşü engellenir. Böylelikle  bacaklarda şişlikler oluşur. Tümörlere bağlı şişlikler bir variköz hastalık değildir

Yanık

Isıya bağlı olarak ciltte dalga  şeklinde kırmızı kahve rengi lekeler görülebilir. Bu tablo bir variköz hastalık değildir.

İlaçlar

Kalp yetmezliği ve tansiyon düşürücü birtakım ilaçlar bacaklarda şişlik yapar. Bu bir variköz hastalık değildir.

Kalp Yetmezliği

Kalp yetmezliğine bağlı olarak toplar damarlardaki kanın  kalbe geriye dönüşü bozulur ve bacaklarda biriken kana  bağlı olarak şişlik meydana gelir. Bu bir variköz hastalık değildir.

Varis tedavisi hakkında daha detaylı bilgilere ulaşmak için varis tedavisi blog sayfamızı inceleyebilirsiniz.