varis belirtileri nelerdir

Varis Belirtileri Nelerdir?

Varis en yaygın damar hastalığı olup bacaklarınızda bacak ağrısı, şişlik, karıncalanma, kaşıntı, bacakta huzursuzluk, renk değişikliği, ağırlık ve yorgunluk hissi, gece krampları, selülit, ayak bileğinde yara (ülser), kılcal ve küçük mavi-yeşil damarlar gibi varis belirtileri ile kendini gösterebilir.

Bu varis belirtileri ile karşı karşıya kaldığınız taktirde mutlaka varis tedavisi konusunda tecrübeli bir Kalp ve Damar Cerrahisi Uzmanına görünmelisiniz.

Bu varis belirtilerini fark etmezsem, varis görülmeye başlamışsa geç kalmış sayılır mıyım?

Burada önerimiz vücudumuzu dinleyip anormallikleri bir uzmana danışmaktır. Fakat bu adım geçilmiş ve varisler bariz bir şekilde görülmeye başlamışsa da, varis tedavisi mümkündür. ve doktorunuz sizin muayene bulgularınıza göre size özel bir tedavi metodu ve süreci yönetecektir.

Bu süreçte, özel varis çorapları kullanarak, bacak egzersizleri yaparak, lifli gıdalarla beslenip kuru ve hazır gıdalardan uzak durarak, daha hareketli bir yaşam stiline geçerek ve soğuk su masajları yaparak rahatlayabilirsiniz.

Varisli Damarlar Nasıl Teşhis Edilir?

Varis Belirtileri Nelerdir ve Nasıl Teşhis Edilir

Varisli damarlar bir tıp uzmanı tarafından görsel olarak tanınabilir. Şişkin damarlar görünmese bile semptomların olduğu durumlarda ultrason da kullanılabilir.

Sık Görülen Varis Belirtileri

Varisler de kişilerin ağrı eşiğinin düşük veya yüksek olmasına bağlı olarak hiçbir şikayet olmayacağı gibi aşağıda ki bulgulardan bir veya birkaçı bir arada olabilir.

• Ağrı
  • Gece Krampları
  • Isı Artışı
  • Ağırlık Hissi