bacak agrisi neden olur

Bacak Ağrısı Neden Olur

Bacak ağrısı neden olur, bacak ağrısı insanların en çok yakındığı şikayetlerin başında gelir. Bacak ağrılarının bir çok nedeni vardır. Bunlar içerisinde birçoğuna değinmekle birlikte en azından hangi tür şikayet hangi rahatsızlığı işaret eder ve neler yapılabilirin yanında hangi hekime görünmek gerekir kısaca değinmeye çalışacağım. Bacaklarda bir rahatsızlık olabileceği gibi bir kaç rahatsızlıkta bir arada olabilir bunuda bir kenara not ediniz.

Bacak Ağrısı Nedenleri

Bacak ağrılarının nedenleri ile ilgili bir çok hastalık mevcuttur hepsi bacağın farklı yerlerinde farklı zamanlarda farklı ağrılar yaparlar. Bacak ağrısı rahatsızlıklarını başlıca sıralayıp akabinde kısaca bacak ağrısı türlerine bakalım.

Varislere Bağlı Bacak Ağrısı Neden Olur

Örneğin; Venöz yetmezlik, iç varis, gizli varis, venöz reflü gibi.

Varis ağrılarınının en tipik özelliği genellikle sabah ağrı yapmayıp öğlen ve akşama doğru şikayetlerin başlaması ve gece en üst seviyeye çıkmasıdır. Genellikle baldırlarda huzursuz edici tarzda olup nadiren belli ağrı noktaları gösterilebilir. Birlikte çoğu zaman kılcal dahi olsa görülebilen varisler ve bacakta şişme (ödem) eşik eder. Bir kalp ve damar cerrahisi uzmanına muayene olup renkli doppler usg çekilmesi ile kolayca tanı konulabilir. Varis nedir ve varis tedavisi ile ilgili detaylı bilgi için makalemizi okuyabilirsiniz.

Atardamar Hastalıklarına Bağlı Bacak Ağrısı

Örneğin; Burger hastalığı, atheroskleroz gibi.

Atardamar hastalıkları (periferik arter hastalıkları) temiz kan taşıyan atardamarlarda sertleşme, atherom plakları ile daralma veya tam tıkanma ile oluşur.Başlangıçta belli bir mesafe yürümekle alt bacak ön ve yan tarafında (300-500 m) giderek artan bir ağrı olurken zamanla yürüme mesafesi 50 -100 m düşer. Biraz daha ileri safhada istirahat halinde iken bile ağrı olur.Bunlarla birlikte ayak ve bacakta soğukluk, kıllarda dökülme  eşlik eder.

Nörolojik Hastalıklara Bağlı Bacak Ağrıları

Örneğin; Bel fıtığı, siyatik, nöropatiler gibi.

Çıksık karşılaşılır, bel ağrısı olabilir veya olmayabilir.En büyük yanıl gı bel ağrısı olmayınca hastaların bu rahatsızlıktan şüphelenmemesidir. Özellikle üst bacaklarda( uyluk) duzursuz edici ağrı, uyusukluk, yanma ,iğnelenme,çekilme , kaslarda zayıflama ile kendini gösterir.Siyatik ağrılarıda benzer şekilde olup ayrıca kalçaya vuran huzursuz edici bir ağrıdır. Nöropatiler farklı rahatsızlıklara bağlı olmakla birlikte direkt sinirlerden kaynaklı ağrılar oluştururlar.Beyin cerrahisi ve nöroloji uzmanları tarafından teşhis ve tedavi edilmesi gerekir.

Bacak Ağrısı Neden Olur

Ödeme Bağlı Bacak Ağrısı

Ödem (bacaktaki şişme) tek başına ağrı için yeterli bir nedendir.Varisteki gibi bir ağrı yapar farkı alt bacakta kemik üzetine parmakla baskı yapıldığında bir iz kalır(gode).Ödemin altta yatan bir çok nedeni olabilir ( Kalp yetmezliği,böbrek hastalıkları, hormonal nedenler gibi).Bu gibi durumlarda bir dahiliye uzmanı hekime muayene olunup araştırılması faydalı olacaktır.

Ortopedik Sorunlara Bağlı Bacak Ağrıları

Örneğin; Ayak Basış Bozukluğu, Diz Eklem Bozuklukları, Kas-Tendon Rahatsızlıkları, Kemik-Eklem Hastalıkları gibi.

Ortopedik rahatsızlıklar hastalar tarafından çok daha iyi tanımlanabilen hastalıklar olup genellikle doğru hekime çabuk başvuru yapılır ( ortopedi hekimleri).Bu rahatsızlıklar içerisinde ayak , ayak basış ve ayak eklem bozuklukları çok fazla gözden kaçmaktadır. Bu rahatsızlıkla özellikle ilgilenen fizik tedavi uzmanlarına görünmek faydalı olacaktır.

Romatolojik Hastalıklara Bağlı Ağrılar

Romatoit artrit , ankilozan spondilit gibi hastalıklar özellikle eklemlerde ağrı nedeni olup şüphelenildiği taktirde bir dahiliye uzmanına görünmekte fayada vardır.

Metabolik Hastalıklar

Örneğin; Anemi, diabet, hipotiroidi gibi.

Özellikle anemiler sıklıklala  bacak ağrılarının nedenidir .Sürekli geçmeyen ve huzursuz bir ağrı olur. Yine diabet ve insülin drenci nöropatiler ve bacakta ödem oluşumuyla birlikte dolaylı yoldan ağrı nedenidir. Hipotiroidi ise ödem oluşumu ile birlikte bacak ağrısı oluşumunda oldukça sık hastalıklardandır. Yine bir dahiliye uzmanı tarafındandeğerlendirilip rahatlıkla teşhis konulup tedavi edilebilecek rahatsızlıklardır.

Tüm bunların yanında modern dünyanın yaratmış olduğu stres ve yoğun iş temposu nedeni ile oluşan fibromiyalji  çok sık rastladığımız ağrı nedenlerinin başında gelir.

Saydığımız tüm bu ağrılar yanında özellikle küçük ve birazda hiper aktif çocuklara sahip olan değerli annelerimizin yoğun koşturmaca içerisinde oluşan bacak ağrıları hiç azımsanmayacak orandadır.Burada tedavide sevgili babalara iş düşmekte. Yoğun  iş tempolarından sonra evde annelerin üzerindeki yükü bir miktar alıp dinlenmelerini sağlayabilirler.

Bacak ağrılarınız için alabileceğiniz bağzı ağrı kesiciler sizlere faydalı olabilir. Fakat şikayetleriniz geçmiyorsa bir hekime başvurup teşhisiniz konulduktan sonra doğru tedavinin yapıması en doğru yaklaşım olacaktır.

Comments are closed.